7.1. Meniul Banca si extrasele de cont

Pentru confortul utilizatorilor, în cadrul planurilor PRO și PREMIUM, există posibilitatea de a adăuga conturi bancare pentru activități comerciale și de a crea tranzacții din tranzacțiile bancare.

Numărul de tranzacții bancare neprocesate este afișat în secțiunea „Bănci”.

6.1.1. Adăugarea unui cont

În secțiunea „Bănci-> Extras de cont”, trebuie să apăsați butonul „Adăugați cont”.

Selectați banca al cărei cont doriți să îl adăugați

După selectarea băncii, trebuie să o confirmați

În continuare, trebuie să efectuați autorizarea

Trebuie să confirmați consimțământul băncii. În funcție de banca selectată, aceasta poate oferi alegerea contului dorit, ale cărui date vor fi furnizate în sistemul Aviza.ro Vă atragem atenția asupra faptului că diferite bănci pot oferi perioade de cont diferite.

După primirea consimțământului, datele vor fi adăugate și veți fi redirecționat înapoi către sistemul Aviza.ro

Numai atunci când contul apare în sistem se poate considera că a fost adăugat cu succes. Chiar dacă nu a fost posibil să selectați un cont specific pe care doreați să îl adăugați în linkul bancar, puteți face acest lucru pe această pagină. Conturile selectate vor fi actualizate zilnic. Tranzacțiile din alte conturi nu vor fi afișate.

După ce conturile bancare au fost adăugate, le puteți vedea în secțiunea „Conturile mele”. Data ultimei actualizări este afișată în coloana din dreapta. Conturile marcate cu o bifă sunt actualizate zilnic. De asemenea, puteți specifica numele contului aici.

6.1.2. Ștergerea unui cont bancar

Dacă trebuie să ștergeți unul dintre conturi, puteți face acest lucru în secțiunea Bănci->Conturile mele făcând clic pe pictograma „coș de gunoi” de lângă contul corespunzător.

Când ștergeți un cont bancar, toate tranzacțiile bancare sunt șterse definitiv. Tranzacțiile care au fost create din tranzacții bancare nu sunt șterse, dar aceste tranzacții nu vor mai fi legate de o anumită tranzacție bancară.

6.1.3. Restaurare extras de cont

Pentru a restaura extrasul de cont, faceți clic pe butonul „Restaurare extras de cont”.

Sistemul poate afișa, de asemenea, că nu este posibilă restaurarea extrasului de cont deoarece setările trebuie actualizate. În acest caz, trebuie să actualizați setările. Pentru a afla cum se face acest lucru, consultați secțiunea 6.1.5 a manualului. Ce trebuie să faceți dacă contul dvs. bancar nu se restaurează

6.1.4. Crearea de tranzacții din tranzacții bancare

După adăugarea unui cont, puteți începe să creați tranzacții din tranzacții.

Afaceri

Făcând clic pe butonul Afaceri se va deschide o listă de tranzacții neplătite. Aici puteți lega o tranzacție bancară de tranzacția necesară sau puteți crea o tranzacție nouă făcând clic pe butonul „Creează”.

Personal
Dacă tranzacția relevantă nu se aplică activităților comerciale, trebuie să faceți clic pe „Personal”, apoi va fi creată o tranzacție care nu afectează calculul impozitului.

Dacă este necesar să schimbați tipul de tranzacție „Afaceri”/„Personal”, trebuie să ștergeți tranzacția creată (în secțiunea „Venituri” sau „Cheltuieli”) și să creați o tranzacție nouă din tranzacția bancară în secțiunea Bancă, selectând tipul de tranzacție necesar (așa cum este descris în această secțiune).

Este posibilă conectarea unei tranzacții bancare la mai multe tranzacții dacă plata a fost efectuată pentru mai multe facturi/tranzacții.

Dacă este necesar să conectați o tranzacție bancară la mai multe tranzacții, se efectuează o verificare pe baza sumei totale. În cazul în care sumele nu corespund, se afișează un avertisment care indică faptul că suma tranzacției nu corespunde cu suma tranzacției:

6.1.5. Ce trebuie făcut dacă contul bancar nu este actualizat

Dacă vedeți un mesaj care indică faptul că contul bancar nu a putut fi actualizat, trebuie să faceți clic pe linkul „actualizare”.

Dacă vedeți două conturi cu același număr IBAN în lista băncilor („Conturile mele”), atunci doar unul va fi activ și este necesar să îl marcați astfel încât să fie actualizat periodic. Dacă nu sunteți sigur care dintre conturi este curent, atunci trebuie să le anulați pe ambele, să faceți clic pe butonul „Actualizare extras” și să comparați datele de actualizare. Contul cu data de actualizare ulterioară va fi cel curent. Celelalte trebuie dezactivate pentru a evita repetarea erorii.
După selectarea conturilor bancare curente, trebuie să actualizați lista de conturi curente făcând clic pe „Actualizare extras de cont”.

6.1.6. Conturile mele

Când sunt adăugate conturi bancare, le puteți vedea în secțiunea „Bănci -> Conturile mele”. Data ultimei actualizări este afișată în coloana din dreapta. Conturile marcate cu o bifă sunt actualizate zilnic. De asemenea, puteți specifica numele contului aici.

A fost folositor articolul ?