5.5. Cum se adaugă o plată la o tranzacție de venituri

Dacă data documentului (chitanță/factură) nu corespunde cu data plății, atunci la înregistrarea tranzacției inițiale, trebuie să specificați „Niciuna” pentru tipul de plată și să salvați tranzacția.

După primirea plății, aceasta trebuie adăugată la tranzacție.

Puteți adăuga o plată:

Manual, făcând clic pe pictograma monedei de lângă tranzacția corespunzătoare

Prin conectarea tranzacției la tranzacția bancară corespunzătoare din secțiunea „Bănci”, dacă a fost adăugat un cont bancar în secțiunea „Bănci” (pentru abonamentele PRO și PREMIUM).

La adăugarea unei plăți, trebuie să specificați data plății, să selectați metoda de plată (implicit - Bancă) și cota TVA (pentru plătitorii de TVA), deoarece aceasta poate varia în funcție de produs, deci nu poate fi selectată automat.

După adăugarea plății, 2 intrări pentru o tranzacție vor fi reflectate în lista de venituri, dar veniturile vor fi recunoscute o singură dată din tranzacția de plată. Este important ca tranzacția inițială să rămână „Niciuna” ca tip de plată.

Acest lucru este deosebit de important pentru plătitorii de TVA, deoarece atunci când se adaugă o plată la o tranzacție, TVA-ul este recunoscut în funcție de data documentului, dar veniturile sunt recunoscute atunci când sunt efectiv încasate.

* În jurnalul de venituri și cheltuieli vor fi reflectate 2 intrări. Tranzacția inițială va fi reflectată în coloana Y (Venituri neimpozabile calculului impozitului) a jurnalului, dar intrarea plății va fi reflectată în coloana V (Venituri din alte tipuri de activități economice) sau V1 (pentru fermieri).

Plata pentru tranzacție este marcată cu o pictogramă „lanț”:

Plata unei facturi cu un link de plată

Dacă o factură este plătită cu un link de plată, atunci factura își schimbă statutul în plătită dacă datele facturii și ale plății coincid.

Dacă datele facturii și ale plății nu coincid, atunci se înregistrează o intrare de venit și se leagă de factură.

Dacă factura este plătită cu un link de plată și un cont bancar este legat de Aviza/ro (numai în cadrul planurilor PRO și PREMIUM), atunci tranzacția bancară este legată automat de factură sau de înregistrarea plății.

Limitări:

În cadrul planurilor Basic și Pro, sunt disponibile în total 5 linkuri de plată.

În cadrul planului Premium, sunt disponibile 40 de linkuri de plată pe lună.

 

 

A fost folositor articolul ?