6.4. Cum se adaugă o plată la o tranzacție de cheltuială
Dacă data documentului (cheltuială/factură) nu corespunde cu data plății, atunci la înregistrarea tranzacției inițiale, trebuie să specificați „Nicio” pentru tipul de plată și să salvați tranzacția.
După primirea plății, aceasta trebuie adăugată la tranzacție.
Puteți adăuga o plată:
Manual, făcând clic pe pictograma monedei de lângă tranzacția corespunzătoare
Prin conectarea tranzacției la tranzacția bancară corespunzătoare din secțiunea „Bănci”, dacă a fost adăugat un cont bancar în secțiunea „Bănci” (pentru abonamentele PRO și PREMIUM).
La adăugarea unei plăți, trebuie să specificați data plății, să selectați metoda de plată (implicit - Bancă) și cota TVA (pentru plătitorii de TVA), deoarece aceasta poate varia în funcție de produs, deci nu poate fi selectată automat.
După adăugarea plății, 2 intrări pentru o tranzacție vor fi reflectate în lista de cheltuieli, dar cheltuiala va fi recunoscută o singură dată din tranzacția de plată. Este important ca tranzacția inițială să rămână „Nicio” ca tip de plată.
Acest lucru este deosebit de important pentru plătitorii de TVA, deoarece atunci când se adaugă o plată la o tranzacție, TVA-ul este recunoscut după data documentului, dar cheltuielile sunt recunoscute în momentul în care sunt efectiv plătite.
* În jurnalul de venituri și cheltuieli vor fi reflectate 2 înregistrări. Tranzacția inițială va fi reflectată în coloana AE din jurnal (Cheltuieli neimpozabile calculului impozitului), în timp ce înregistrarea plății va fi reflectată în coloana AA (cheltuieli din alte tipuri de activități economice) sau AAL (pentru fermieri).