4.1 Declarații și depunerea acestora
Secțiunea „Rapoarte” afișează rapoartele necesare pentru depunerea in SPV / ANAF, jurnalul de venituri și cheltuieli, precum și notificări despre depunerea rapoartelor și termenele limită de plată a impozitelor.
Prin selectarea unei perioade de interes, sistemul va selecta toate rapoartele generate în perioada dată. Perioada poate fi introdusă manual sau se poate alege una dintre opțiunile oferite:
Luna de astăzi
Acest trimestru
Trimestrul precedent
Anul precedent
Anul precedent
Trimestrul următor
Acest an
Prin selectarea tipului de notificare, sistemul va selecta rapoartele conform criteriului selectat:
Creează tot – vor fi afișate toate rapoartele pentru perioada selectată. Jurnal – vor fi afișate toate Jurnalele de Venituri și Cheltuieli pentru perioada selectată, dacă este bifată corespunzătoare în secțiunea Informații Fiscale.
Impozit Social CAS sau CASS– vor fi afișate toate rapoartele pentru perioada selectată.
Raport Lunar TVA/Raport Trimestrial TVA (dacă este bifată corespunzătoare în secțiunea Informații Fiscale) – vor fi afișate toate declarațiile TVA pentru perioada selectată (in curând).
Jurnal de Venituri și Cheltuieli
Jurnalul se completează automat pe baza tranzacțiilor introduse de utilizator. Este disponibil pe luni și poate fi salvat ca fișier PDF.
Puteți vizualiza jurnalul făcând clic pe butonul „Vizualizare”. Jurnalul se va deschide în format PDF, care poate fi descărcat sau imprimat după cum este necesar.
Făcând clic pe „Lista Tranzacțiilor” în Jurnalul de Venituri și Cheltuieli, vor fi afișate toate tranzacțiile introduse pentru luna respectivă.
Făcând clic pe butonul „Vizualizare raport”, se va deschide o pagină care indică veniturile și cheltuielile trimestrului relevant. Calculul se face ținând cont de obiectul specificat al contribuțiilor obligatorii de asigurări sociale de stat (în secțiunea „Informații fiscale”). Făcând clic pe butonul DESCĂRCARE ÎN FORMAT XML, raportul pentru perioada relevantă este salvat pe computer. La descărcarea unui fișier, conținutul formatului xml poate fi vizualizat doar prin încărcarea acestui fișier în sistemul SPV.
Făcând clic pe „Toate tranzacțiile”, se reflectă toate tranzacțiile introduse pentru un anumit trimestru.
Apoi, trebuie să vă conectați la profilul dvs. în sistemul SPV, în secțiunea „Documente”, făcând clic pe butonul „din fișier”, sistemul va oferi adăugarea unui fișier. După aprobare, datele vor fi încărcate în SPV ANAF, care trebuie doar aprobat.
Interfață grafică utilizator, aplicație, Teams
Descriere generată automat
Declarație TVA și depunerea acesteia
Dacă în PROFIL există o marcă care indică faptul că utilizatorul este plătitor de TVA, atunci o declarație TVA este pregătită automat în secțiunea „Rapoarte”. Declarația TVA este pregătită o dată pe lună sau trimestrial (dacă există o marcă separată pentru aceasta în secțiunea Profil->Informații fiscale).
În cadrul sistemului, raportul este pregătit automat în format xml, care trebuie încărcat în sistemul SPV și trimis.
Făcând clic pe butonul „Vizualizare raport”, se va deschide o declarație TVA pregătită în format pdf, care poate fi vizualizată și verificată. Făcând clic pe butonul DESCĂRCARE, raportul este salvat pe computer în format xml. La descărcarea unui fișier, conținutul în format xml poate fi vizualizat doar prin încărcarea acestui fișier în sistemul SPV.
Apoi, trebuie să vă conectați la profilul dvs. în sistemul SPV, în secțiunea „Documente”, făcând clic pe butonul „din fișier”, sistemul va oferi adăugarea unui fișier. După aprobare, datele vor fi încărcate în SPV, care trebuie doar aprobat.
Depunerea unei declarații PFA
În plus, impozitul pe venitul persoanelor fizice trebuie calculat și plătit o dată pe an.
Cota impozitului pe venitul persoanelor fizice se aplică în funcție de venitul anului impozabil pe baza cotei PFA si reglementarile pentru anul respectiv.