5.2. Înregistrarea veniturilor
Pentru a introduce o tranzacție de venituri în secțiunea „Venituri”, faceți clic pe „Adăugați venituri”.
Dacă aveți două coduri CAEN, în cadrul tranzacției aveți opțiunea de a selecta categoria CAEN relevantă. În mod implicit, va fi indicat codul principal. Acest lucru nu afectează jurnalul de activitate și rapoartele.
Apoi se deschide pagina Venituri noi, unde trebuie să introduceți informații despre tranzacție:
Data documentului;
Numărul documentului;
Selectați fișierul - opțional, puteți adăuga un document de tranzacție. Se poate adăuga un singur fișier.
Document de tranzacție
1. Descrierea tranzacției - trebuie să selectați descrierea tranzacției corespunzătoare:
Furnizarea de servicii;
Livrarea de bunuri;
Redevență;
Vânzarea de active fixe;
Compensații de asigurare primite;
Cadou primit;
Amendă;
Fluctuațiile cursului de schimb;
Dobânzi de la o persoană juridică;
Dobânzi (impozit nereținut);
Subvenție unică;
Subvenție lunară;
Venituri care nu sunt supuse calculului impozitului:
Investiții personale în numerar;
Încasare de credit/Rambursare credit;
Numerar depus la casa de marcat;
Numerar depus în bancă;
Rambursare TVA de intrare;
Indemnizație de inactivitate;
Compensare de costuri;
Dacă în PROFIL există o marcă care indică faptul că sunteți contribuabil la microîntreprinderi atunci următoarele descrieri ale tranzacțiilor sunt disponibile la introducerea tranzacțiilor de venit:
Venituri din activități economice:
Prestarea de servicii;
Livrarea de bunuri;
Muncă auxiliară;
Vânzarea de active fixe;
Compensație de asigurare primită;
Cadou primit;
Amendă;
Fluctuațiile cursului de schimb;
Dobânzi (impozit nereținut);
Subvenție forfetară;
Subvenție lunară;
Venituri care nu sunt eligibile și calculul impozitului:
Investiții personale în numerar;
Încasare de credit/Rambursare credit;
Numerar depus la casa de marcat;
Numerar depus în bancă;
Indemnizație de inactivitate;
Compensare de costuri;
2. Tipul documentului* (dacă sunteți plătitor de TVA) - disponibil în curând
3. Comentarii
Dacă este necesar, puteți introduce un comentariu intern
Partener de afaceri
Trebuie completate următoarele câmpuri:
1. Țara/Locul tranzacției:
RO - dacă țara/locul tranzacției este România
UE - dacă țara/locul tranzacției este Uniunea Europeană
Altele - dacă țara/locul tranzacției este o țară terță în afara EU
2. Numele partenerului
Numele poate fi introdus manual sau se poate selecta un partener din listă - la completarea câmpului nume, partenerii salvați anterior vor apărea ca sugestie, iar la selectarea acestora, câmpurile partenerului de afaceri vor fi completate automat. De asemenea, puteți găsi parteneri de afaceri în Registrul Comerțului introducând numele partenerului în coloana „Numele partenerului”.
3. Număr de înregistrare
4. Număr de TVA (RO00000000000) (dacă există)
*La utilizarea formularului de căutare a datelor partenerilor după nume, câmpurile „Nume”, „Număr de înregistrare”, „Număr TVA” vor fi completate automat. Dacă motorul de căutare nu găsește numărul de înregistrare sau numărul de TVA, acestea trebuie introduse manual.
Câmpurile nu sunt obligatorii pentru salvarea tranzacției, dar sunt necesare pentru completarea jurnalului de activitate.
Date plată
Suma tranzacției
Cota TVA (doar pentru plătitorii de TVA)
TVA totală - calculată automat (doar pentru plătitorii de TVA)
Procedura de plată
În coloana „Metodă de plată”, trebuie să selectați:
Niciuna - dacă tranzacția nu a fost plătită și/sau data documentului nu corespunde cu data plății
Banca - dacă plata a fost efectuată în numerar
Casier - dacă plata a fost efectuată în numerar
Sistemul de plată (Revolut/Paypal) - dacă plata a fost efectuată în sistem de plată fără numerar
Când toate informațiile despre venit sunt completate, tranzacția trebuie să fie „Creare”.
5.2.1. După salvarea tranzacției
Tranzacția va fi reflectată în lista generală de tranzacții pentru perioada relevantă.
5.2.2. Copierea și ștergerea veniturilor
Pentru a accelera procesul de introducere a tranzacțiilor, fiecare tranzacție poate fi copiată și ștearsă.
Pentru a copia o chitanță, faceți clic pe butonul COPIERE.
Pentru a șterge o chitanță, faceți clic pe butonul ȘTERGERE.